Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje

E-shop a elektronické jízdenky

Kontakt pro e-shop a elektronické jízdenky

Pro dotazy týkající se e-shopu a elektronických jízdenek navštivte prosím naše Kontaktní centra v Brně a Břeclavi nebo pošlete email na: info@kordis-jmk.cz. Vždy uveďte email, pod kterým jste v aplikaci registrovaní a poslední 4 čísla Vaší platební karty. Do emailu prosím nikdy nepište celé číslo vaší karty!

Pokud potřebujete zjistit, jaké jízdenky jste si kartou pořídili, přihlašte se na eshop.idsjmk.cz vpravo dole číslem vaší karty. Pokud používáte kartu v mobilu či v hodinkách, mějte na paměti, že její číslo je odlišné od karty, kterou máte ve fyzické podobě. V tomto případě prosím navštivte naše Kontaktní centra v Brně a Břeclavi, kde vám kartu načtou.

Kontaktní centra IDS JMK

Kontaktní centra v Brně a Břeclavi slouží k řešení záležitostí spojených s elektronickými jízdenkami a rovněž k poskytování dalších informací o IDS JMK.

Kontaktní centrum v Brně najdete na Hlavním nádraží v podchodu pod schody vedoucími k vlakům z hlavní haly. Otevírací doba: PO - PÁ 8:00 až 18:00.

Kontaktní centrum v Břeclavi najdete ve spojovací chodbě mezi vlakovým a autobusovým nádražím. Otevírací doba: PO, ST: 8:30 až 18:00, ÚT, ČT, PÁ: 8:30 - 16:00.

Základní informace k elektronickému jízdnému

V IDS JMK vedle papírových jízdenek existuje možnost si koupit jízdenky v elektronické podobě a to jak jízdenky jednorázové pro jednu cestu tak i předplatní denní, vícedenní, měsíční, čtvrtletní i roční jízdenky. Tyto jízdenky jsou jen v elektronické podobě - cestující tedy nemá žádný papírový lístek, kterým by dokazoval svou jízdenku. Při kontrole předkládá bankovní kartu, kterou jízdenku zaplatil nebo ke které má jízdenku vedenou. Je možné použít i bankovní karty uložené v mobilu či hodinkách, pro cesty po Břeclavi lze do poloviny roku 2021 použít i původní karty BORS.

Fungování elektronického odbavování cestujících v Brně i zbytku kraje zastřešuje KORDIS JMK. V našem Dopravním zúčtovacím centru se sbíhají informace od Dopravního podniku města Brna i od autobusových dopravců a výhledově i od železničních dopravců. Toto centrum pak údaje o prodaných jednorázových i předplatních jízdenkách eviduje a dále předává dopravcům pro účely přepravní kontroly.

Prakticky všechny jízdenky můžete koupit v našem eshopu IDS JMK. Nejvíce je využíván pro pořízení předplatních jízdenek. Za tím účelem je potřeba se nejprve zaregistrovat - jméno, příjmení, datum narození, adresa a průkazková fotografie a zadat bankovní kartu, ke které bude jízdenka vedena. Následně si vyberete a koupíte potřebnou jízdenku a bankovní kartou zaplatíte. Při kontrole v městské dopravě, ve vlaku i v regionálním autobusu ukážete jen bankovní kartu - nosič jízdenky.

Podobně jako ve vlacích a v regionálních autobusech je ve městě Brně možné si ve všech vozidlech koupit bankovní kartou plný sortiment zónových jízdenek - Základní, Zlevněné A i Zlevněné B včetně jízdenek jedno- a vícedenních. Ve městě Brně Dopravní podnik města Brna propaguje možnost pořízení jednorázové jízdenky ve vozidlech platební kartou jako službu Pípni a Jeď. Podrobnosti najdete na webu: www.pipniajed.cz.

Odpovědi na nejčastější dotazy k eshopu IDS JMK

  • Je povinné nahrávání občanského průkazu do e-shopu IDS JMK? Povinné to není, ale doporučujeme to. Vyhnete se tak návštěvě kontaktního centra potřebného pro ověření totožnosti.
  • Co nahrát místo občanského průkazu u dětí do 15 let? Můžete nahrát pas nebo rodný list.
  • Je povinné ověřování údajů? Ověření osobních údajů je povinné pouze pro osoby, které žádají slevu. Doporučujeme ho však všem, protože jinak hrozí, že budete muset svou totožnost při kontrole prokazovat.
  • Má neověřený údaj vliv na platnost jízdenky U těch slevových kategorií, které si včas neověřily slevu, může dojít ke zkrácení platnosti nebo zablokování jízdenky.
  • Co dělat v případě, když průvodčí ve vlaku nebo řidič nemůže jízdenku ověřit? Průvodčí nebo řidič mají povinnost v takovém případě volat na dispečink, sdělit vaše jméno a datum narození. Dispečink ověří platost jízdenky na dálku.
  • Je při registraci nutná návštěva jednoho z vašich kontaktních center Návštěva je nutná pouze tehdy, pokud chcete využívat kartu v mobilu nebo hodinkách nebo pokud jste nenahráli při registraci svůj občanský průkaz. Dále je návštěva nutná pro slevové skupiny, které nemohou nárok na slevu doložit věkem - např. studenti 18 až 26 let či důchodci.
  • Funguje jízdenka v mobilu, chytrých hodinkách automaticky? Nebo je nutné podniknout další kroky? Je nutné navštívit kontaktní centrum, kde vám načtou čísla těchto nosičů. Karty v mobilech nemají stejná čísla jako fyzické karty.
  • Je možné kombinovat jízdenku z eshop.idsjmk.cz s papírovými jednorázovými jízdenkami? Ano, samozřejmě vždy (s výjimkou úsekových a dvouúsekových jízdenek) lze bez ohledu na formu jízdního dokladu kombinovat předplatní jízdenku s další předplatní nebo jednorázovou jízdenkou.
  • Je možnost propojení účtu na eshop.idsjmk.cz s účtem v aplikaci IDS JMK Poseidon V současné době toto možné není, ale do budoucna to plánujeme.
  • Lze přes eshop.idsjmk.cz zakoupit jednorázové jízdenky? Ano, nemusíte se za tím účelem ani registrovat.
  • Lze mít jednu jízdenku na více nosičích současně? Toto bohužel možné není, vždy platí pravidlo - jedna jízdenka jeden nosič.
  • Jak probíhá kontrola jízdenky ve vlaku, autobusu, u revizora,...? Je to poměrně snadné. Vždy přiložíte kartu. U revizora ke čtečce. V autobusu k pokladně, je nutné předem ohlásit, že máte předplatní jízdenku na kartě. Ve vlaku průvodčímu ke čtečce. V autobusech a u revizorů je načítání okamžité. Ve vlaku je načítání pomalejší, počítejte prosím pomalu do 3.
  • Co dělat, když se mi vybije mobil, nebo chytré hodinky, je nějaký alternativní způsob prokazování jízdenky? Alternativní způsob není zavedený. Pokud z toho máte strach, využívejte jízdenku na kartě, ta se nevybije. Jinak je třeba koupit papírovou jízdenku.
  • Mohu se na eshop.idsjmk.cz přihlásit stejným e-mailem jako mám již registrovaný v BrnoID? Ano, při přihlášení jen odsouhlasíte předání osobních údajů. Hesla do obou systémů mohou být ale jiné, nejsou propojena. Informace o jízdenkách jsou však v obou systémech identické.
  • Co dělat v případě, když nemohu nastavit slevu na ISIC? Důvodem může být to, že vaše škola ještě nezadala váš statut studenta do systému ISIC. Pokud chcete předplatní jízdenku pro cestování po Brně městskou dopravou, kontroluje se nejen platnost karty ISIC ale i to, zda jste skutečně aktivní student.
  • Lze propojit více účtu na eshop.idsjmk.cz? Ano, může se nastavit účet, který má přístup do ostatních účtů a může v nich kupovat či kontrolovat jízdenky.
  • Jak jsou platby a prokazování jízdenky zabezpečeno? Nemusím se bát o své peníze na bankovní kartě? Eshop i prokazování jízdních dokladů probíhá dle běžných bankovních standardů, nehrozí tedy jiná újma než při běžném používání bankovní karty např. v obchodech.
  • Lze po nákupu předplatní jízdenky na eshop.idsjmk.cz stále kupovat jednorázové jízdenky v systému Pípni a jeď? Ano, jde o propojené systémy spravované KORDIS JMK, a.s. Ve svém účtu vidíte jak předplatní tak i jednorázové jízdenky.
  • Lze přes eshop.idsjmk.cz zažádat o dotaci na roční základní předplatní jízdenku stejně, jako je tomu na BrnoID? Toto je jediná výjimka, kdy nelze eshop IDS JMK využít. Pokud tedy jako občan Brna chcete využít dotaci, je nutné si jízdenku zakoupit na eshopu BrnoID, který je určený pro Brno. Předplatní jízdenky pro zóny 100 + 101 však můžete na eshop.idsjmk.cz samozřejmě koupit.

Odpovědi na nejčastější dotazy k systému Pípni a Jeď

  • Jak mám postupovat při cestách po Brně? Při cestách v rámci Brna (zón 100 + 101) máte dvě možnosti: Buď si při nástupu vyberete konkrétní jízdenku - např. na 2 zóny 15 či 60 minut a pak už nemusíte kartu při přestupu znovu vytahovat a znovu pípat. Nebo zvolíte druhou možnost - při každém nástupu kartu přiložíte a pípnete. Systém pak automaticky vypočítá celkovou sumu, kterou za den máte zaplatit. Při každém dalším přestupu do 60 minut i když znovu pípnete, nezaplatíte žádnou další jízdenku. Při dalším pípnutí po 60 minutách od prvního pínutí se vám koupí opět jízdenka na 60 minut. Pokud jedete jen krátkou cestu do 15 minut, má smysl se odpípnout při výstupu. Jinak se při výstupu neodpípává.
  • Jak mám postupovat při cestách mimo Brno? Při cestách mimo Brno (mimo zóny 100 + 101) si při nástupu vždy nejprve vyberte konkrétní jízdenku - např. na 5 zón a teprve pak přiložte kartu a zaplaťte. Validátory prodávají kompletní sortiment jednorázových jízdenek mimo úsekových a některých speciálních.
  • Proč se mi strhla z karty 1 Kč nebo 0 Kč? Jde jen o ověření platnosti karty prováděné bankou u některých karet. Částka se vám během několika dnů vrátí zpět na účet.
  • Když mám šalinkartu pro Brno, může mi validátor v Brně strhnout peníze, když se o něj třeba omylem opřu? Pokud si sami manuálně nezvolíte platbu jízdenky, validátor vám v tomto případě peníze nestrhne, maximálně provede ověření 1 Kč - viz výše.
  • Včera jsem využil službu Pípni a Jeď a nevím kolik peněz mi vlastně zařízení strhlo. Ano, to je v pořádku, v první den se některým z vás na výpisu může objevit různě vysoká blokovaná částka (obvykle 25 Kč). Přesná suma se ale počítá podle počtu jízd až následující den a banka vše vyčíslí až po několika dnech. Dokud tedy nemáte na bankovním výpisu definitivní částku, nemá smysl cenu za jízdné reklamovat.
  • Co se stane, když si zapomenu odpípnout? Nic, maximálně místo 20 Kč zaplatíte 25 Kč. Odpípnutí není povinné. Používá se jen v případě, pokud cestujete méně než 15 minut, abyste dosáhli na levnější jízdenku.
  • Jak mám zjistit, kolik jsem toho projel a kolik jsem zaplatil? Přihlašte se na eshop.idsjmk.cz a tam se přihlašte buď vaším účtem, pokud jste v e-shopu registrovaný, nebo se přihlašte číslem vaší bankovní karty. Uvidíte všechny pohyby s kartou a jízdenky na jejich základě vydané.
  • Jak mám správně postupovat při reklamaci? Nejprve postupujte podle předchozího bodu. Pokud se situace nevysvětlí, pak nám prosím napište kontrolní řetězec k jízdence z bankovního výpisu. Má podobu řetězce s písmeny a čísly o délce 10 znaků: např. 0fb4c6045a. Dále velmi oceníme, když nám pošlete 4 poslední znaky z čísla Vaší bankovní karty. Pokud jste registrovaní v eshopu, pak stačí jen poslat váš přihlašovací email.

Návody a manuály