Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje

Informace zveřejňované o povinném subjektu dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

1. Název

KORDIS JMK, a.s.

2. Důvod a způsob založení

Společnost KORDIS JMK, a.s. (dále jen „KORDIS“) jako povinný subjekt dle výše uvedeného zákona je akciovou společností, se sídlem Nové sady 946/30, 602 00 Brno, byla založena v březnu 2002 Jihomoravským krajem společně se Statutárním městem Brnem. Zápis do obchodního rejstříku proběhl 20. září 2002 a vlastnil ji z 51 % Jihomoravský kraj a ze 49 % Statutární město Brno. Zakladatelské dokumenty a doklady blíže specifikující důvod a způsob založení, jsou zveřejněny ve sbírce listin na webových stránkách www.justice.cz.

KORDIS je založen za účelem provádění dvou hlavních činností: koordinace dopravní obslužnosti na území Jihomoravského kraje a přípravy, realizace a provozování integrovaného dopravního systému postupně na celém území Jihomoravského kraje, hlavním úkolem je koordinace IDS JMK a zajišťování potřebných servisních činností s tím spojených pro Jihomoravský kraj, město Brno a další obce a města kraje. Důvodem vzniku společnosti byly potřeby Jihomoravského kraje a Statutárního města Brna při plnění rozvojových programů v oblasti veřejné osobní dopravy.

3. Organizační struktura

Organizační struktura

4. Kontaktní spojení

Adresa sídla společnosti: Nové sady 946/30, 602 00 Brno

Kontaktní poštovní adresy: Nové sady 946/30, 602 00 Brno

Adresa internetových stránek: www.idsjmk.cz

Elektronická adresa podatelny: info@kordis-jmk.cz

Datová schránka: gwpghss

5. Bankovní spojení

Komerční banka, a.s., č. ú.: 27 - 7494550257 / 0100

6. IČO

IČO: 26298465

7. DIČ

DIČ: CZ26298465

8. Žádosti o informace

8.1 Podání žádostí a dalších podání

Písemně: na adresu sídla povinného subjektu: KORDIS JMK, a.s., 946/30 Nové sady, 602 00 Brno

Elektronicky e-mailem na adresu: info@kordis-jmk.cz nebo datovou schránkou gwpghss

Podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "informační zákon"), může každý požádat o poskytnutí informací. KORDIS (dále jen „povinný subjekt“) poskytuje informace na základě žádosti nebo zveřejněním. Žádost může být podána písemně, nebo elektronicky.

Postup při podávání písemné žádosti je upraven v § 14 informačního zákona. Ze žádosti musí být zřejmé, že je určena povinnému subjektu, a že se žadatel domáhá informace podle informačního zákona.

Fyzická osoba dále uvede své jméno, příjmení, datum narození, adresu trvalého pobytu a případně adresu pro doručování, liší-li se od adresy trvalého pobytu.

Právnická osoba uvede svůj název, identifikační číslo, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.

Lhůta pro vyřízení žádosti o poskytnutí informace je 15 dnů a začíná běžet dnem přijetí žádosti nebo jejího doplnění. Lhůtu lze ze závažných důvodů prodloužit nejvýše o 10 dnů.

Pokud žadatel ve 30denní lhůtě nedoplní na výzvu povinného subjektu zákonem vymezené údaje a nedostatek údajů o žadateli současně brání vyřízení žádosti, bude žádost odložena.

V případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve povinný subjekt žadatele ve lhůtě do 7 dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil. Neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů, povinný subjekt rozhodne o odmítnutí žádosti. Nevztahují-li se požadované informace k působnosti povinného subjektu, ten žádost ve lhůtě 7 dnů od jejího podání odloží.

Pokud žádost směřuje k poskytnutí zveřejněné informace, může povinný subjekt nejpozději do 7 dnů místo poskytnutí informace sdělit žadateli údaje umožňující vyhledání a získání informace. Trvá-li žadatel na přímém vyřízení žádosti, povinný subjekt mu ji poskytne, pokud se ovšem nejednalo o žádost podanou elektronicky a současně byl žadateli již dříve sdělen odkaz na internetovou stránku, kde se požadovaná informace nachází.

Pokud povinný subjekt žádosti nevyhoví, vydá o tom v 15denní lhůtě od podání žádosti rozhodnutí o odmítnutí.

Informační zákon stanovuje omezení práva na poskytnutí informace v ustanoveních § 7 až § 12.

V některých případech požaduje povinný subjekt úhradu za poskytnutí informací, které vyžadují rozsáhlé vyhledávání, případně jsou s poskytnutím informace spojené zvýšené náklady. Poskytnutí těch to informací je vázáno zaplacením stanovené úhrady. Jestliže stanovená úhrada nebude žadatelem ve lhůtě 60 dnů ode dne doručení jejího oznámení provedena, bude žádost podle § 17 odst. 5 informačního zákona odložena. Po zaplacení úhrady budou žadateli informace poskytnuty ve lhůtě 15 dnů ode dne připsání úhrady na účet povinného subjektu.

8.2 Opravné prostředky ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

Odvolání

Pokud povinný subjekt žádosti o poskytnutí informace nevyhoví, vydá o tom ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti. Proti tomuto rozhodnutí lze podat prostřednictvím povinného subjektu odvolání, o kterému bude rozhodovat Úřad pro ochranu osobních údajů.

Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace

Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace může podat písemně nebo elektronicky žadatel:

  • který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6,
  • kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 6 nebyla poskytnuta informace a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
  • kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo
  • který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací.

Stížnost se podává do 30 dnů ode dne doručení sdělení dle § 6, § 14 odst. 5 písm. c) nebo § 17 odst. 3 nebo ode dne uplynutí lhůty pro poskytnutí informace podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 6 informačního zákona.

Stížnost se podává u povinného subjektu a rozhoduje o ní Úřad pro ochranu osobních údajů.

8.3 Formuláře

Formulář žádosti o informace dle zákona č. 106/1999 Sb. není podmínkou podání žádosti o informace ani opravného prostředku.

9. Příjem podání podnětů

Písemně: na adresu sídla povinného subjektu: KORDIS JMK, a.s., 946/30 Nové sady, 602 00 Brno

Elektronicky e-mailem na adresu: info@kordis-jmk.cz nebo datovou schránkou gwpghss

10. Nejdůležitější používané předpisy

  • Zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě
  • Zákon č. 266/1994 Sb., o drahách
  • Vyhláška č. 175/2000 Sb. O přepravním řádu pro veřejnou drážní a silniční osobní dopravu
  • Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
  • Zákon č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů
  • Nařízení 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů
  • Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
  • Zákon č. 90/2012 Sb., o obchodních společnostech a družstvech (zákon o obchodních korporacích)
  • Zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce
  • Zákon č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek

10.1 Vydané předpisy

  • Smluvní přepravní podmínky Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje
  • Tarif Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje

Aktuální znění naleznete na webových stránkách KORDIS JMK, a.s.

11. Úhrady za poskytování informací

Sazebník úhrad

Úhrada za poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb. se účtuje dle sazebníku úhrad s tím, že poskytnutí informace spojené s touto úhradou je podmíněno zaplacením požadované úhrady za podmínek stanovených tímto zákonem. Pokud žadatel do 60 dnů ode dne oznámení výše požadované úhrady úhradu nezaplatí, povinný subjekt žádost odloží.

11.1 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací

Proti sdělení o výši úhrady lze podat stížnost postupem dle § 16 zákona č. 106/1999 Sb.

Zveřejněná rozhodnutí o výši úhrad vydaných dle zákona č. 106/1999 Sb.

12. Licenční smlouvy

Nejsou dány licenční smlouvy potřebné podle §14b zákona č. 106/1999 Sb. potřebné k poskytování informací povinným subjektem.

13. Výroční zprávy podle zákona č. 106/1999 Sb.

Zveřejněné výroční zprávy.