Anketa

Jaký čas preferujete?

35%

65%
Kdyby neměl být zaveden čas, který preferujete…

64%

36%
Co byste řekli na myšlenku, že by se ustavil čas posunutý o půl hodiny proti zimnímu času?

14%

86%
Celkem hlasovalo 2956 osob.
Zimní čas (ráno je dřív světlo, večer je dřív tma).


Letní čas (ráno je déle tma, večer je déle světlo).


Chtěl bych raději střídání dvou časů než čas, který mi nevyhovuje.


Chtěl bych raději čas, který mi nevyhovuje, než střídání časů.


Je to dobrý nápad, preferoval bych ho.


Je to úplný nesmysl.


Projekty realizované s podporou EU
PROJEKT SUBNODES
Projekt SubNodes má za cíl zlepšit dostupnost území veřejnou dopravou v širším okolí transevropské dopravní sítě TEN-T. Společným tématem devíti projektových partnerů z šesti zemí je posílení významu přestupních uzlů ve venkovských a z hlediska dopravy izolovaných oblastech.
V přestupních uzlech lokálního a regionálního významu (anglicky sub-nodes) dochází k výměně cestujících místní dopravy a dopravy regionální, která zajišťuje spojení s hlavními železničními uzly na síti TEN-T. Ambicí projektu je pomocí strategií, operativních plánů a pilotních opatření vytvořit či zlepšit přestupní vazby v těchto uzlech a přispět tak k lepší dostupnosti mezinárodních železničních spojení na transevropské dopravní síti pro obyvatele venkovských oblastí.
KORDIS JMK jako jeden z partnerů projektu se zaměří na přestupní uzly, kde lze v budoucnu očekávat nahrazení autobusových linek vlaky po realizaci plánovaných staveb a modernizaci železniční infrastruktury v Jihomoravském kraji.
Více informací naleznete na webových stránkách projektu: zde
KORDIS JMK jako jeden z partnerů projektu se zaměří na přestupní uzly, kde lze v budoucnu očekávat nahrazení autobusových linek vlaky po realizaci plánovaných staveb a modernizaci železniční infrastruktury v Jihomoravském kraji.
Více informací naleznete na webových stránkách projektu: zde

PROJEKT PERIPHERAL ACCESS
Zatímco veřejná doprava a inovativní služby jako sdílení aut, půjčovny jízdních kol či elektromobilů nabízejí cestujícím celou řadu možností, jak cestovat v městských aglomeracích,
jinak je tomu v odlehlých venkovských oblastech. Projekt Peripheral Access usiluje o zlepšení mobility obyvatel na venkově - v zázemí měst, i v příhraničí,
kde si dnes mnozí nedokáží představit život bez používání vlastních automobilů.
Cílem projektu, který je realizován v rámci operačního programu Interreg Centreal Europe a spolufinancován z Evropského fondu pro regionální rozvoj, je zlepšit dostupnost venkovských oblastí veřejnou dopravou či kombinací veřejné a individuální dopravy. K propojení těchto dvou druhů dopravy budou využity inteligentní komunikační technologie (web a mobilní aplikace), bude vytvořena institucionální spolupráce s místními samosprávami a budou realizovány marketingové kampaně na podporu využití nových řešení.
Na jižní Moravě se budou zmíněné aktivity týkat zejména zavedení cyklobusů na Znojemsku a podpory cestovního ruchu souvisejícího s využíváním veřejné dopravy v příhraničí.
Více informací naleznete na webových stránkách projektu: zde
Aktuality můžete rovněž sledovat na facebooku: zde
Cílem projektu, který je realizován v rámci operačního programu Interreg Centreal Europe a spolufinancován z Evropského fondu pro regionální rozvoj, je zlepšit dostupnost venkovských oblastí veřejnou dopravou či kombinací veřejné a individuální dopravy. K propojení těchto dvou druhů dopravy budou využity inteligentní komunikační technologie (web a mobilní aplikace), bude vytvořena institucionální spolupráce s místními samosprávami a budou realizovány marketingové kampaně na podporu využití nových řešení.
Na jižní Moravě se budou zmíněné aktivity týkat zejména zavedení cyklobusů na Znojemsku a podpory cestovního ruchu souvisejícího s využíváním veřejné dopravy v příhraničí.
Více informací naleznete na webových stránkách projektu: zde
Aktuality můžete rovněž sledovat na facebooku: zde

Projekt Linking Danube

Nedílnou součástí projektu je také snaha o zlepšení dopravní dostupnosti méně osídlených oblastí v příhraničí, zavedením tzv. spojů na zavolání, neboli spojů, které jsou sice uvedeny v pravidelném jízdním řádu, jejich jízdu je však třeba včas před pravidelným odjezdem objednat, jinak nejedou.
Projekt Linking Danube, který je realizován z operačního programu Interreg DANUBE a spolufinancován z Evropského fondu pro Regionální rozvoj, bude usilovat mimo jiné o implementaci těchto spojů na zavolání do vyhledávačů spojení, tak aby měli cestující k dispozici všechny potřebné informace pro využití tohoto inovativního způsobu obsluhy veřejnou dopravou.
Aktuality jsou zveřejňovány v pravidelném newsletteru.
Více informací naleznete na webových stránkách projektu: zde
Aktuální newsletter o projektu:zde
Newsletter o projektu:zde

PROJEKT SOLEZ
Cílem projektu SOLEZ je přispět ke snížení negativních dopadů dopravy na životní prostředí v tzv. funkčních urbanizovaných územích (FUA).
Tímto termínem jsou označována území v okolí velkých měst, do nichž dojíždí za svými pracovními, školními i volnočasovými aktivitami významný podíl obyvatel z okolních obcí.
Snahou partnerů projektu je realizovat opatření v oblasti managementu mobility a omezit tak zbytnou automobilovou dopravu v centrech měst.
Projekt sdružuje města, která pracují na řešeních v oblasti nízkouhlíkové mobility, s cílem zlepšit jejich strategie a vytvořit "chytré" služby a produkty podporující fungování nízkoemisních zón (NEZ) a jiných opatření snižujících negativní působení dopravy na životní prostředí. Vybraných obcí v zázemí města Brna se tyto služby budou týkat zejména parkování osobních automobilů v přestupních terminálech IDS JMK.
Základní informace o projektu zde
Projekt sdružuje města, která pracují na řešeních v oblasti nízkouhlíkové mobility, s cílem zlepšit jejich strategie a vytvořit "chytré" služby a produkty podporující fungování nízkoemisních zón (NEZ) a jiných opatření snižujících negativní působení dopravy na životní prostředí. Vybraných obcí v zázemí města Brna se tyto služby budou týkat zejména parkování osobních automobilů v přestupních terminálech IDS JMK.
Základní informace o projektu zde

Spolupráce mezi jižní Moravou a Západním Slovenskem
V roce 2013 s přispěním Fondu mikroprojektů Programu přeshraniční spolupráce Česká republika a Slovenská republika KORDIS JMK
realizoval projekt Studie možnosti rozvoje přeshraniční veřejné dopravy mezi jižní Moravou a západním Slovenskem včetně realizace
pilotních opatření. Cílem tohoto projektu bylo identifikovat dopravní potřeby na rozhraní mezi Jihomoravským krajem a Trnavským a
Trenčianským krajem a navrhnout opatření, která tyto potřebu budou řešit. Výsledkem projektu bylo zhotovení studie,
která shrnuje zjištěné skutečnosti a navrhuje možnosti rozvoje přeshraniční veřejné dopravy.
Výslednou studii si můžete prohlednout zde
Výslednou studii si můžete prohlednout zde

Spolupráce mezi jižní Moravou a Dolním Rakouskem
V letech 2013 a 2014 s přispěním Fondu malých projektů jižní Morava - Dolní Rakousko probíhá "Pilotní projekt rozvoje přeshraničních vazeb v oblasti veřejné dopravy mezi jižní Moravou a Dolním Rakouskem".
Jeho cílem je propagovat přeshraniční veřejnou dopravou mezi oběma regiony a ověřit možnosti a využití nových spojů. Záměrem je zlepšit především dopravní obsluhu Vranovska a Znojemska.
V oblasti autobusové dopravy bylo cílem propojit Znojmo, Vranov a Vratěnín s rakouským Drosendorfem a vytvořit tak zajímavá dopravně-turistická propojení. Tento záměr se podařilo naplnit,
již od roku 2013 je schválen jízdní řád s prodloužením linky 816. V roce 2013 z důvodu uzavírky komunikace nemohla být linka provozována, v roce 2014 by jejímu provozu již nic nemělo bránit.
O toto spojení projevují zájem obce, občané i organizace z obou stran hranice.
Druhým projektem mělo být rozšíření uznávání jízdních dokladů IDS JMK v úseku Šatov - Retz. I přes řadu jednání však o toto neprojevil rakouský dopravce ÖBB zájem.


Projekt EDITS

Do projektu je zapojeno celkem 13 partnerů včetně společnosti KORDIS JMK. Jejich společným cílem je poskytnout koncovým uživatelům spolehlivé informace pro jejich plánovanou nebo právě realizovanou přepravu, a to nejen na národní, ale i mezinárodní úrovni. Za účelem dosažení tohoto cíle budou navržena opatření, jež umožní výměnu dopravně-telematických dat na území pěti evropských zemí (v Rakousku, České republice, Maďarsku, Itálii a na Slovensku).
Projekt EDITS je realizován v rámci operačního programu Nadnárodní spolupráce - CENTRAL EUROPE spolufinancovaného Evropským fondem pro regionální rozvoj.
- Tisková zpráva vydaná při příležitosti 1. setkání účastníků projektu ve Vídni.


Projekt RAILHUC

Projekt si klade za cíl zprostředkovat výměnu zkušeností mezi železničními uzly v oblasti integrace místní a regionální dopravy do národních a transevropských sítí a nalézt tak nová řešení jak pro posílení významu železniční dopravy v partnerských regionech, tak pro podporu dostupnosti Střední Evropy různými způsoby dopravy.
- Tisková zpráva vydaná při příležitosti 1. setkání účastníků projektu v Bologni.
- Tisková zpráva vydaná při příležitosti konání konference VIZE 2030: Možnosti rozvoje vysokorychlostních tratí v podmínkách ČR.
- Tisková zpráva vydaná k příležitosti Konference o rozvoji železniční dopravy v Maďarsku a střední Evropě.
- Tisková zpráva vydaná k příležitosti ukončení projektu.

Modřice, smyčka, zázemí pro cestující




Analýza potenciálů přeshraniční veřejné dopravy AT-CZ

O projektu:
V rámci projektu byla vytvořena pracovní skupina složená ze zástupců jednotlivých správních celků, která byla v rámci čtyřech periodicky uskutečněných projektových pracovních setkání průběžně informována o daném stavu zpracování. Z toho vyplynul společný interaktivní plánovací proces, který umožnil stanovení stěžejních obsahů na základě jednotlivých kroků zpracování projektu. Jednotlivé hlavní pracovní body resp. tematické oblasti a příslušné výstupy jsou shrnuty v jednotlivých kapitolách této zprávy. Kromě vymezení a podrobného demografického šetření projektového území byla v samostatné kapitole řešena intenzita přeshraniční dopravy mezi Rakouskem a Českou republikou. Zde se ukázalo, že díky existujícím resp. ze strany krajů (CZ) a spolkových zemí (AT) přímo poskytnutým dopravním údajům nebyla nutná šetření v tak velkém rozsahu, jak se předpokládalo na začátku projektu. Následně byly stanoveny dopravní proudy resp. dopravní vztahy v pravidelné dojížďkové dopravě za zaměstnáním a vzděláním resp. turistické dopravě, primárně relevantní pro potenciální přeshraniční veřejnou dopravu, přičemž byly kromě aktuální situace zohledněny také potenciální zdroje a cíle (např. „Points of interest“ v cestovním ruchu). Byla také zpracována stávající situace v přeshraniční veřejné dopravě mezi Českou republikou a Rakouskem, stejně jako všeobecné aspekty plánování v souvislosti s přeshraničními nabídkami VD. Nejvýznamnějším stěžejním bodem projektu bylo navržení nových přeshraničních nabídek VD, které se zakládají na analýze výše uvedených potenciálních zdrojů a cílů. Byly naplánovány jednotlivé trasy linek a navrženy příslušné jízdní řády.

VYHLEDÁVAČ SPOJENÍ
Obsahuje spojení
do 28. 02. 2019.
do 28. 02. 2019.