Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje

Otázky a odpovědi k elektronickému jízdnému a k systému Pípni-a-Jeď

Od: 13.5.2020 22:00

Do: 14.9.2020 21:59

  • Proč se mi strhla z karty 1 Kč? Jde jen o ověření platnosti karty prováděné bankou u některých karet. Částka se vám během několika dnů vrátí zpět na účet.
  • Když mám šalinkartu pro Brno, může mi validátor v Brně strhnout peníze, když se o něj třeba omylem opřu? Pokud si sami manuálně nezvolíte platbu jízdenky, validátor vám v tomto případě peníze nestrhne, maximálně provede ověření 1 Kč - viz výše.
  • Včera jsem využil službu pípni-a-jeď a nevím kolik peněz mi vlastně zařízení strhlo. Ano, to je v pořádku, v první den se některým z vás na výpisu může objevit různě vysoká blokovaná částka (obvykle 25 Kč). Přesná suma se ale počítá podle počtu jízd až následující den a banka vše vyčíslí až po několika dnech. Dokud tedy nemáte na bankovním výpisu definitivní částku, nemá smysl cenu za jízdné reklamovat.
  • Co se stane, když si zapomenu odpípnout? Nic, maximálně místo 20 Kč zaplatíte 25 Kč. Odpípnutí není povinné. Používá se jen v případě, pokud cestujete méně než 15 minut,  abyste dosáhli na levnější jízdenku.
  • Jak mám zjistit, kolik jsem toho projel a kolik jsem zaplatil? Přihlašte se na eshop.idsjmk.cz a tam se přihlašte buď vaším účtem, pokud jste v eshopu registrovaný, nebo se přihlašte číslem Vaší bankovní karty. Uvidíte všechny pohyby s kartou a jízdenky na jejich základě vydané.
  • Jak mám správně postupovat při reklamaci? Nejprve postupujte podle předchozího bodu. Pokud se situace nevysvětlí, pak nám prosím napište kontrolní řetězec k jízdence z bankovního výpisu. Má podobu řetězce s písmeny a čísly o délce 10 znaků: např. 0fb4c6045a. Dále velmi oceníme, když nám pošlete 4 poslední znaky z čísla Vaší bankovní karty. Pokud jste registrovaní v eshopu, pak stačí jen poslat váš přihlašovací email.