Obce a města podporují integrovanou dopravu

Vytvoření jihomoravského integrovaného dopravního systému podporuje všech 108 obcí, které jsou součástí první etapy projektu. Uvedl to ředitel společnosti KORDIS JMK Jaromír Holec, který ukončil první vlnu jednání s představiteli radnic. Podle náměstka hejtmana Františka Polácha, který má dopravu na starosti, nadále platí, že 1. ledna 2004 by poprvé v Brně a v dalších obcích v okolí měli cestující s jednou jízdenkou cestovat vlakem, autobusy a městskou hromadnou dopravou.

První etapa změn zahrne kromě Brna také města Adamov, Blansko, Kuřim, Modřice, Šlapanice a Tišnov a 99 obcí v jejich okolí, navíc pak dvě sídla ze hranicemi kraje – Velkou Bíteš na Vysočině a Rozstání na Olomoucku. „Základem pro výběr obcí se stalo dosavadní dopravní napojení, ekonomické vazby a další faktory,“ doplnil Holec. Na dotování dopravy se mají společně podílet obce, kraj a stát.

Představitelé společnosti KORDIS tento týden oznámili, podle jakých pravidel budou cestující v rámci integrovaného dopravního systému platit. Jízdné se nebude odvíjet od ujeté vzdálenosti, ale od počtu projetých zón. Ty mají být tvořeny oblastí o velikosti pět až sedm kilometrů, jen na Brno připadnou pouze dvě zóny. Pro Brňany by tak podle KORDISU nemělo dojít ke změně – naopak dostanou příležitost využívat i vlaky a linkové autobusy.

Rovnost, miš,
10. května 2003